Види театралізованих ігор

24.03.2021

Настільний театр іграшок.

У цьому театрі використовуються різноманітні об'ємні іграшки або фігурки з картону, фанери. Це можуть бути і фабричні іграшки, гумові або дерев'яні, або іграшки-саморобки з природного і покидькового матеріалу. Головна вимога до них - щоб іграшки та поробки стійко стояли на столі і їх легко можна було пересувати.

Настільний театр картинок.

Діти дошкільного віку з великим задоволенням розглядають картинки у кни­жках, та якщо малятам показати рисунки в русі, Це принесе їм ще більше задоволення.

Для театру картинок необхідно добирати рисунки-оформлення для певного сюжету літературного твору і, читаючи казку, вірш чи оповідання, пересувати зображення персонажів відповідно до зміни декорацій. Саме такі вистави допоможуть дошкільнятам яскравіше сприймати літературний твір і сприяти­муть розвитку образного мислення.

Театр народної іграшки

Для виготовлення театру народної іграшки необхідно зовсім небагато - ді­брати за розміром дерев'яні іграшки для казки. До початку вистави потрібно обов'язково ознайомити дітей із кожною іграшкою: показати її. Назвати, дати малятам потримати її в руках. Дуже добре, якщо самі малята братимуть участь у ляльковому спектаклі.

Стендові театралізовані ігри

Стенд-книжка

Використовуючи стенд-книжку, педагог легко може показати дітям динаміку та послідовність певних подій за допомогою змінних ілюстрацій. Такі стенд-к­нижки виготовляються у вигляді ширми для ігор-подорожей.

Фланелеграф

У цьому театрі використовуються зображення які самостійно можуть виби­ратися дітьми зі старих журналів, книг, а також виготовляти такі картинки самостійно. Зображення повинні бути виразними, барвистими, виконаними в одному стилі, а тому краще добирати комплекти картинок до того чи іншого лі­тературного твору.

Тіньовий театр

Діти дуже люблять ігри, які нагадують театральні вистави, де одні діти є артистами, а інші - глядачами. Вплив на почуття дітей зростає, якщо слово по­єднується зі сприйняттям яскравих зорових образів, із музикою і живописом.

У театрі тіней особливо чітко простежуються контури персонажів, характер їх поз і рухів. Спочатку виконавцем є дорослий, його дій за екраном діти на ба­чать. Техніка виконання, "оживлення" героїв залишається за екраном, невиди­мою для дітей, саме тому в них виникає відчуття "дива".

Це своєрідний вид лялькового театру. Тіньовий театр завжди радісна і бажа­на розвага у дошкільному навчальному закладі.


Ігри-драматизації з пальчиками

Пальчикові ігри і розваги - це захопливі й емоційні заняття з дітьми до­шкільного віку, дуже корисні для розвитку мовлення дітей, творчої діяльності та дрібної моторики рук. Важливим фактором під час проведення пальчикових ігор є те, що розвиток мовлення та наслідування супроводжується віршами. Які лег­ко запам'ятовуються та привертають увагу малят. Використовуючи пальчикові ігри під час розповіді потішок, забавлянок, дитина тренує пам'ять і набуває театральних навичок.

Рукавичковий театр

Ляльок для рукавичкового театру також можна виготовити власноруч.

Тулубом і основою ляльки є рукавичка: її одягають на руку, потім на вказівний палець одягають голівку ляльки. І тоді великий і середній пальці мо­жуть зображувати руки персонажа.

Театр рукавиць

Під час оформлення використовують аплікацію зі шматочків щільної ткани­ни яскравих кольорів (людину. Тварину, квітку тощо).

Дитяча творчість особливо яскраво проявляється під час використання таких театрів, тому що дитини може не тільки імітувати, але і творити.

Наступний вид театралізованої діяльності ігри-драматизації з ляльками

Ляльковий театр найбільш близький та доступний для маленьких дітей. Малят приваблюють "живі" ляльки, які рухаються та переносять їх у цікавий казковий світ іграшок, де все незвичайне.

Під час проведення вистави лялькового театру обов'язково потрібно викори­стовувати музичний супровід і залучати дітей до виконання певних ритмічних рухів під музику або співання відповідних пісень.

Ляльковий театр - мистецтво синтетичне, він впливає на маленьких гляда­чів цілим комплексом художніх засобів. І хоча у сучасних умовах роботи до­шкільних навчальних закладів не можна поставити великого. Складного спекта­клю, але невеличкі казки, сценки, розіграні за допомогою улюблених іграшок або показаних на фланелеграфі персонажів важливо організовувати.

Театралізовані ігри завжди радують, іноді смішать дітей, тому що діти спри­ймають навколишній світ за допомогою образів, звуків, фарб. Тематика та зміст театралізованих ігор мають моральну спрямованість, яка міститься у будь-якому літературному творі, казці і повинна знайти місце в імпровізованих виставах. Улюблені герої стають для дошкільників зразком для наслідування: діти із задоволенням перевтілюються в улюблений образ і привласнюють собі його ха­рактерні риси. Самостійне розігрування дітьми ролей дозволяє формувати досвід моральної поведінки, уміння чинити відповідно до певних моральних норм. При цьому діти поряд з позитивними героями можуть наслідувати і нега­тивних героїв. Педагогам необхідно вчити дітей об'єктивно оцінювати свої вчи­нки і не тільки наслідувати позитивних чи негативних героїв, а й уміти контро­лювати свою поведінку. Необхідно пам'ятати про те, що кожен образ, створений дитиною, є неповторним, тому що у цьому поєднуються характерні риси особи­стості дитини з рисами того чи іншого героя. Якщо вони не збігаються, однолі­тки допомагають, підказують, як саме необхідно виконати роль, щоб бути схо­жим на персонажа, а тому дитина непомітно для себе набуває позитивних рис персонажів. Виховний вплив театралізованих ігор посилюється тим, що їх тематика різноманітна і може задовольнити різнобічні інтереси дітей.

Різноманітність тематики, засобів зображення, емоційність театралізованих ігор дозволяють використовувати їх для розв'язання завдань основних змістових ліній: розвитку творчих здібностей та емоцій, розвитку фізичних якостей, ознайомлення з навколишніми явищами та природою,тощо. Якщо педагог уміло поставить запитання і проблемні завдання під час підготовки до театралі­зованих ігор, це спонукатиме дітей до творчого мислення, аналізу складних си­туацій, висновків та узагальнень, а також удосконалення мовленнєвих навичок. Естетично впливає на дітей і оформлення того чи іншого театралізованого дійства їх активна участь у створенні атрибутів і декорацій.

Кожен педагог у своїй діяльності повинен пам'ятати слова Ж.-Ж. Руссо: "У серце увійде лише те, що йде від серця", - і буди переконаним у тому, що нічо­го другорядного у житті дитини немає.

© 2021 Блог музичного керівника. Всі права захищені.
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати